Przedszkole Miejskie Nr 54 Bytom

Kalendarz

Strona Pszczółek Z życia grupy EDUKACJA DOMOWA ROK SZKOLNY 2020/2021 EDUKACJA DOMOWA 2020/2021 rok szkolny 2021/2022 SÓWKI - ROK SZKOLNY 2022/2023 ROK SZKOLNY 2023/2024 - SÓWKI

Sówki

rok szkolny 2021/2022

Poznajemy arkana pracy aptekarza - spotkanie z mamą Marysi - 28.06.2022

Spotkanie z florą i fauną Afryki

Kolejne trzydniowe spotkanie z lwem Lolkiem - 30.05.-01.06.2022

Wesoły piknik

Dzień Dziecka 2022

Serdecznie dziękujemy za spotkanie - 02.06.2022r.

Siejemy koperek

CUDOWNA LAMPA ALADYNA

Potrzeć cudowną lampę i wszystko mieć na zawołanie! Któż z nas choć raz o tym nie marzył?

A jeśli najpierw trzeba tę lampę zdobyć? Któż nie podjąłby wszelkich koniecznych wysiłków? Także zamieszkujący tajemniczą lampę Dżin ma swoje oczekiwania i wymagania. Zarówno od posiadacza lampy, jak i od całego świata.

„Cudowna lampa Aladyna” to opowieść pełna ciepła, pogody i magii. Spełniających się marzeń tych, którzy naprawdę na to zasługują i tym, którzy, by je spełniać, podejmują wysiłek. Ci zaś, którzy chcą chadzać drogami na skróty i wybierają kłamstwo i fałsz, kończą marnie, choć – w naszym muzycznym widowisku teatralnym –  również zabawnie.

To przedstawienie to także wspaniałe piosenki, niezwykle barwna scenografia średniowiecznego Bagdadu, a do tego, robiąca ogromne wrażenie na najmłodszych widzach, multimedialna wizualizacja oraz gra świateł i dymu towarzysząca wyłanianiu się Dżina z cudownej magicznej lampy.

Wielki Piknik Rodzinny - 20.05.2022r.

Kolejne robale do naszej kolekcji.

Rozstrzygnięcie konkursu z języka angielskeigo pt: "MY FIRST ENGLISH LAPBOOK"

Wyróżnienie otrzymała POLA LEWANDOWSKA laugh

GRATULUJEMY !!!yes   19.05.22r.

Wycieczka od Ośrodka Jeździeckiego w Zbrosławicach - 05.05.2022r.

Międzynarodowy Dzień Strażaka - 04.05.2022r.

Witaj Maj ...

Dzień Ziemi - 22.04.2022r.

Wiemy, jak ważna jest dbałość o naszą planetę, by cieszyć się jej pięknem przez kolejne lata. Oszczędzajmy wodę, oszczędzajmy energię, segregujmy śmieci, dbajmy o zwierzęta, szanujmy zieleń i lasy.

„Zainwestuj w naszą planetę”, to tegoroczne hasło towarzyszące obchodom Światowego Dnia Ziemi. Troszczmy się więc o błękitną planetę, ofiarujmy jej coś od siebie, by służyła kolejnym pokoleniom.

Kolejne 3 robale w naszej kolekcji

212. rocznica urodzin Fryderyka Chopina

Malujemy słuchając Preludium Deszczowego F. Chopina

Dzień Dinozaura - 28.02.2022

Przedwiośnie w naszej sali wink

Lubię bale w karnawale - 28.01.2022

Dzień Babci i Dziadka - 21.01.2022

Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka - 18.01.2022

18 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. Dlaczego akurat dziś? Otóż na to święto wybrano rocznicę urodzin Alana Alexandra Milne’a, pisarza, który stworzył literacką postać rozkosznego Misia o Bardzo Małym Rozumku.

Otrzymaliśmy list od Kubusia Puchatka z zadaniami do wykonania.

Zadanie 1 polegało na odszukaniu  w sali książki z opowiadaniami o Kubusiu i przeczytaniu jej fragmentu.                                        Zadanie 2 to były zagadki tematycznie związane z postaciami ze Stumilowego Lasu.  Układaliśmy puzzle oraz malowaliśmy w grupach portret Kubusia W nagrodę za piękne prace były ciasteczka z miodem .                                                                                            Obejrzeliśmy jeden z odcinków bajki o Puchatku.   A to nasza kolekcja książek.

Jasełka 2021

Kochamy święta Bożego Narodzenia - 17 grudnia 2021

Dziadzio Mikołaj lasem wędruje ... 06.12.2021r.

Niech żyje nam górniczy stan!!! 03.12.2021r.

Coraz więcej kwiatów na naszych parapetach

Certyfikat za udział w projekcie ,,Tydzień bajek polskich"

Nasz świąteczny kącik

Andrzejki 30.11.2021

Spotkanie z alpakami - 29.11.2021r.

S

Dzień Pluszowego Misia - 25.11.2021

Konkurs na choinkę z surowców wtórnych

Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka

Uczyliśmy się piosenki pt.,,Prawa dziecka"  Rozmawialiśmy o naszych prawach.  O prawach i obowiązkach.  Maria wkłada naczynia do zmywarki.  Hania opiekuje się kotem babci.

Otrzymaliśmy podziękowanie od Prezydenta za udział w Narodowym Czytaniu - 15.11.2021

10 listopada 2021 - uroczystość z okazji Odzyskania przez Polskę Niepodległości

Przygotowania do Swięta Niepodległości

Wirusoochrona - dbamy o zdrowie

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną związaną z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych dzieci oraz ich rodzin, Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny rozpoczyna na terenie województwa śląskiego realizację akcji informacyjno-edukacyjnej pn. „Wirusoochrona”.

Akcja ma na celu wzmocnienie działań przeciwepidemicznych w placówkach oświatowo-wychowawczych poprzez przeprowadzenie zajęć profilaktycznych dla najmłodszych uczniów, przypominających o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny oraz zwrócenie uwagi na znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów.

W trakcie zajęć dzieci będą mogły pogłębić wiedzę z zakresu zapobiegania chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy.

Dzień Postaci z Bajek - 05.11.2021r.

W sali grupy Pracowite Pszczółki z Przedszkola Miejskiego nr 54 w Bytomiu 05.11.2021r. zagościli bohaterowie bajek z okazji swojego święta. Na początek spotkania, każdy z bohaterów pięknie się zaprezentował i opowiedział kilka słów o sobie. Wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę pt. ,,Magiczna moc bajek”. Kolejnym punktem była działalność plastyczna – każdy z nas narysował swojego ulubionego bohatera. Prace wykorzystaliśmy do wykonania książeczki pt. ,,Bohaterowie ulubionych bajek”. Bardzo lubimy układać puzzle, więc dzisiaj tematem przewodnim, były puzzle z bohaterami bajek. Zagraliśmy w grę pt. ,,Ja mam, kto ma?”. Pani czytała nam wybrane przez nas bajki oraz zaprosiła nas do kina, w którym obejrzeliśmy kilka filmów z naszym ulubionymi bajkowymi postaciami. Nie zabrakło oczywiście pląsów w rytmie bajkowych melodii.

Idzie jeż, idzie jeż  może ciebie pokłóć też ...

Mieliśmy wspaniałego gościa - mamę Hani P., która jest przewodnikiem górskim - 28.11.2021r.

Dziś w przedszkolu odwiedził nas prawdziwy przewodnik górski!

Na początku Pani Przewodnik opowiedziała po czym poznać górskiego przewodnika – czerwony polar, specjalna odznaka oraz legitymacja oraz czego używa do pracy – głowy, mapy, sprzętu górskiego. Wybraliśmy odpowiednie buty w góry, a następnie uczyliśmy się czytania mapy. Udało nam się pokazać na mapie wielkie jeziora, drogę, rzekę oraz mały domek, który oznaczał górskie schronisko. Ci z nas, którzy już byli w takim schronisku opowiedzieli, że jest to taki dom w górach w którym turyści mogą coś zjeść, odpocząć, schronić się przed deszczem a nawet przenocować do kolejnego dnia. Na mapie były też kolorowe przerywane linie – to szlaki. W terenie znajdziemy je głownie na drzewach, specjalnych słupkach lub kamieniach. W ten sposób oznaczane są drogi dla turystów, którymi można bezpiecznie wędrować i się nie zgubić. W naszej sali też ktoś rozwiesił takie szlaki! Poszliśmy za naszą Panią Przewodnik na taką próbną wycieczkę. Naszym zadaniem było znajdować znaki szlaków, najpierw żółte, potem czerwone, w końcu zielony szlak doprowadził nas do mini schroniska, czarne znaki zaprowadziły nas na dworzec kolejowy, a niebieski szlak na szczyt wielkiej góry. Och! Jak wspaniale by było udać się na taką prawdziwą wycieczkę! Byliśmy bardzo ciekawi co Pani przewodnik ma w tym wielkim czerwonym plecaku. Znaleźliśmy tam apteczkę, ciepły polar, kurtkę przeciwdeszczową, śpiwór, skarpetki na zmianę, wodę i coś słodkiego. Pani przewodnik opowiedziała nam, że w takiej apteczce nie tylko trzeba mieć bandaż, plastry, nożyczki i pęsetę ale również folię NRC. To taka specjalna folia, która z jednej strony jest srebrna,  a z drugiej złota. Bardzo nam się podobała. Dowiedzieliśmy się, że to bardzo ważna rzecz, pozwala ogrzać lub ochłodzić osobę, która się nią owinie. Gdy jest komuś bardzo, bardzo zimno, powinien mocno owinąć się tak, aby kolor złoty był na zewnątrz. Folia ta czasami „ochładza”, wystarcza owinąć się tą folią srebrną warstwą na zewnątrz, a będzie ona odbijać grzejące nas zbyt mocno słońce. Pani Przewodnik mówiła, że najczęściej jest ona używana, gdy zdarzy się wypadek i trzeba czekać na pomoc ratowników. Przetestowaliśmy na sobie tą folię – Hania chciała się ogrzać, a Natalka ochłodzić! Ale była zabawa! Na koniec naszego spotkania Pani Przewodnik opowiedziała nam o wyjątkowych, dzikich zwierzętach, które możemy spotkać w górach. Były to ryś, wilk, niedźwiedź oraz kozica górska. Dzikich zwierząt nie wolno zaczepiać, karmić i najlepiej ich unikać. Gdybyśmy jednak kiedyś spotkali w górach wilka lub niedźwiedzia – należy zachować spokój i najlepiej ostrożnie z daleka minąć zwierzę. Musimy pamiętać, że las to ich dom, a my jesteśmy w nim tylko gośćmi. Pani Przewodnik na pamiątkę naszego spotkania podarowała nam piękną książkę pt. „Tatry, Przewodnik dla dużych i małych”, w której znajdziemy jeszcze więcej ciekawych informacji i górskich opowieści.

Projekt ,,Magiczna moc bajek" - październik

Projekt Emocja - moduł I zaliczony

Nasza kolekcja owadów

Powiedz nam jak się czujesz ... realizacja zadań w ramach projektu ,,Emocje".

smutno nam, bo troszeczkę jesteśmy chorzy lub tęsknimy za rodzicami                              cudownie, radośnie bo przyszedłem do przedszkola, bo urodził mi się kuzyn Kubuś, bo przyszedł Patryk ...

Kodujemy razem z Małym Misiem

Od Poniedziałek, 11 Października 2021 09:00 Do Piątek, 22 Października 2021 16:00

Organizator: Przedszkole Miejskie nr 54 w Bytomiu

Miejsce wydarzenia: Bytom, Woj. Śląskie, POL

Opis: 1.JAK DOJŚĆ DO MISIA?  Nauczyciel wykleja na dywanie w sali taśmą malarską łamaną linię – „labirynt”. Zadaniem dzieci jest podążanie stopa za stopą tak, aby dojść do celu – na końcu labiryntu czeka na dziecko grupowy miś. Najpierw dzieci poruszają się po linii z otwartymi oczami, a następnie z zamkniętymi – wykonując polecenia nauczyciela lub innego dziecka np. 3 kroki do przodu/skręć w lewo.

2. DROGA MAŁEGO MISIA DO TOSI – zabawa z wykorzystaniem maty podłogowej lub karty pracy.

3. „UŁOŻ MISIA” – ZABAWY Z MATĄ DO KODOWANIA.

4. „MISIO-ROBOT” ADAPTACJA GRY „AKTYWNE STRZAŁKI” AUTORSTWA „MISTRZOWIE ROBOTYKI”.

5. UKŁADANIE SUDOKU OBRAZKOWEGO.

Główne tematy: Zabawy związane z kodowaniem

KOD UCZESTNICTWA  -  KOD MISIOWY: CW21-DEQS1

Skansen Chorzów – Górnośląski Park Entnograficzny - wycieczka 08.10.2021r.

Skansen w Chorzowie pozwala nam przenieść się w czasie i na własne oczy zobaczyć, jak kiedyś mieszkali tutejsi mieszkańcy, oraz jak dokładnie zostały zbudowane ich drewniane domy, poznamy tradycyjne gospodarstwo rolne. Zobaczymy też sprzęt, jakim posługiwali się w przeszłości – chociażby w młynarstwie. Taka praktyczna lekcja historii naprawdę zapada w pamięć, szczególnie najmłodszym!

Ćwiczymy spostrzegawczość - puzzle do ułożenia - 07.10.2021r.

Ogólnopolski Program ,,Uczymy dzieci programować" - 07.10.2021r.

Jesienne sudoku - warzywa i owoce 07.10.2021

Mamy to - 1 egzemplarz już na stoliku w naszej sali

Czytamy z Małym Misiem - 05.10.2021r.

Czytamy, a właściwie, to czyta nam nasza Pani, a my potem ilustrujemy i opowiadamy.

Dzień Chłopaka - 30.10.2021r.

Dzień Chłopaka, to święto pełne radości i niespodzianek. W sali pojawił się napis oraz kolorowe balony. Zabawa przebiegała pod hasłem ,,Jesteśmy dżentelmenami - jesteśmy Super Chłopakami". Na początek Bartek i Ignaś przypomnieli nam o zasadach dobrego zachowania. Pięknie usiedli przy przedszkolnym stoliku. Zabawa o nazwie ,,Jaki to przedmiot?", bardzo się chłopcom spodobała.  Kolejnym punktem programu był Qiuz ,,Wiem, jak się zachować". Nie sprawiło nam problemu również zadanie polegające na poprawieniu błędu w tytule książki np   - Wróżka Śniegu ( Królowa). Wszyscy zostaliśmy przyjęci do KLUBU NIEZWYKLE UPRZEJMYCH DZIECI i  po zjedzeniu ciasteczek życzliwości nikomu z nas nie wyrosły ośle uszy. Trudno było wyłonić zwycięzcę w konkursie na Mistrza Najszybszego Liczenia - nikt nie pomylił się w liczeniu sztang na planszach. Zdecydowanym Mistrzem Samochodowej Kierownicy został Patryk Kl. - wielkie brawa - odgadnąć markę samochodu po znaczku,nie każdy potrafi. Najbardziej rozskakani mistrzowie to Bartek H., Tymek B. oraz Ninka O. No i prezenciki - klocki wafle oraz magnetyczne litery. Po naszych minach widać, że wspaniale się bawiliśmy.

Dzień Głośnego Czytania - 29.10.2021r.

Bardzo lubimy słuchać, jak Pani Marysia lub Pani Dorotka czytają nam wybrane wspólnie opowiadania, bajki lub wiersze. W Dniu Głośnego Czytania wysłuchaliśmy tekstu o kasztanku, który szukał przyjaciela. Ułozyliśmy obrazki zgodnie z treścią opowiadania. A potem było spotkanie z kasztankami - liczyliśmy kasztany, układaliśmy kasztankowe wzory.

Grzybobranie  - 06.10.2021r.

Jesienią w lesie pojawiają się grzyby i wielu z nas razem z rodzicami wyrusza na grzybobranie. Poznaliśmy niektóre gatunki grzybów jadalnych oraz nazwy tych, których zjedzenie jest bardzo groźne dla naszego organizmu.

Powitaliśmy Jesień - 23.09.2021r.

W naszym kąciku przyrodniczym zagościła jesień. Pojawiły się przepiękne wrzosy oraz tradycyjnie żołędzie, kasztany, orzechy oraz kolorowe liście. Nie mogło też zabraknąć jesiennych przetworów - dżemów, soków oraz grzybów.

to nasz kącik przyrodniczy

Jakie są moje supermoce? 20.09 - 24.09 2021r.

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się:

- jak zbudowane jest nasze ciało;

- jakie zmysły posiada każdy człowiek;

- jakie emocje może odczuwać;

- jakie może mieć zainteresowania;

- co oznacza powiedzenie,,włosy stanęły dęba"

Dzień Przedszkolaka - 20.09.2021r.

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – święto obchodzone corocznie 20 września, ustanowione z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej 13 września 2013 roku dla popularyzacji wychowania przedszkolnego i wzrostu jego znaczenia w świadomości społecznej.                            To był radosny dzień, pełen niespodzianek i dobrej zabawy. Na początek z liter przygotowanych przez panią Marysię ułożyliśmy napis DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA. Jak przystało na przedszkolaków zaśpiewaliśmy piosenkę pt. ,,Jestem sobie przedszkolaczek”. Dużo już wiemy, więc z niewielkimi problemami odpowiadaliśmy na pytania w ramach ,,Quizu o naszym przedszkolu”. W nagrodę otrzymaliśmy pyszne czekoladowe wafelki. Od rana już widzieliśmy, że na półce stały dwa prezenty. ,,Co to może być?”- zastanawialiśmy się i nie mogliśmy doczekać się ich rozpakowania. Dziewczynki otrzymały piękne koniki pony z ubrankami i rowerkiem, a chłopcy oczywiście autka. Zaraz rozpoczęła się wspaniała zabawa. I to nie koniec jeszcze atrakcji. Była wycieczka do kina na seans o przygodach Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. W tym dniu dużo mówiliśmy właśnie o przyjaźni. Wykonaliśmy wagony do ,,pociągu przyjaźni”. I chociaż czasem pojawiają się w naszej grupie malutkie problemy, to sobie z nimi radzimy, bo się przyjaźnimy.

Sprzątanie świata – Polska 2021 Hasło tegorocznej Akcji brzmi: „Myślę, więc nie śmiecę”. 15.09.2021r.

W Akcji Sprzątanie świata – Polska nie chodzi tylko o to, by sprzątać, ale o to, by nie śmiecić oraz poprawnie segregować odpady. Wiedzą niepodważalną jest bowiem, że nie opłaca się śmiecić w naturze, jeśli chcemy zadbać o nasze wspólne oraz przyszłych pokoleń zdrowie. Niszcząc naturę, niszczymy siebie.

Międzynarodowy Dzień Kropki

15 września obchodzimy International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. W naszej grupie od samego rana cieszyliśmy  się tym dniem! Odbyła się prezentacja krótkometrażowego filmu na temat książki The Dot, którą napisał Peter Reynolds. Jest to historia dziewczynki, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości. Śpiewaliśmy piosenkę pt. ,,Kropka”. Cały świat się składa z kropek, są bardzo ważne. Dalsza część zajęć, to nasze twórcze działania. Na początek układaliśmy kropki w całość z połówek. Następnie był czas na wyklejanie kropek plasteliną na obrazku przedstawiającym piłkę. Najbardziej kreatywna zabawa, to tworzenie pracy, której główną częścią była właśnie kropka. Zobaczyliśmy na kartce chomiki, kotki, kwiatki i ludziki. Każdy z nas mógł zrobić sobie zdjęcie w kropkowej fotobudce. To był kolorowy, twórczy dzień w przedszkolu.

Jesteśmy superbezpieczni!

Każdy przedszkolak zna zasady bezpieczeństwa. Dzisiaj powtórzyliśmy, te dotyczące bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.

Listy z wakacji oraz pamiątki.

Nasz pierwszy spacer po wakacjach.

Jesteśmy teraz Pracowitymi Pszczółkami!